V týdnu jsem jezdil defacto zadarmo.” – říká na úvod našeho setkání za účelem rozhovoru Šimon Vopelka, prodejce vozů SEAT, CUPRA a zároveň také ambasador elektromobility za Louda Auto. Šimon měl tři měsíce možnost jezdit s CUPRA Leon SP VZ e-Hybrid a nás zajímalo, jak se mu s autem žilo. V běžném pracovním týdnu i o víkendech.

 

 

Šimone, proč sis vybral zrovna plug-in hybridní CUPRU Leon?

Šimon: Jezdím víc než 1600 kilometrů měsíčně. V reálu to znamená každodenní krátké jízdy po městě a delší pracovní jízdy mezi městy nebo víkendové výlety. Potřeboval jsem auto, které mi během týdne umožní jezdit skoro zadarmo na elektřinu, ale zvládne i dálnici bez stresu z dojezdu. Cupra Leon to splnila úplně přesně.

 

Pojďme pod poklici. Jak to vypadalo během běžného týdne?

Šimon: Do práce nebo do fitka  jsem jezdil čistě na elektřinu s dojezdem 35–40 kilometrů. Udávaných 50 km se dá dosáhnout spíš v létě.

Nabíjel jsem v práci. Z 0 na 100 % za cca 3,5 hodiny. Přes týden jsem prakticky netankoval.

 

 

Víte, že existuje hned několik typů nabíječek? Podrobný přehled dle výkonu a průměrných cen za dobíjení najdete na naší podstránce o elektromobilitě.

VÍCE INFORMACÍ

 

Reálná spotřeba a výhody oproti spalováku

 

 

Co spotřeba během těch dálek, víkendových výletů a podobně?

Šimon: Na okreskách se spotřeba držela pod 3 litry, na dálnici to bylo okolo 5–6 litrů i přes svižnou jízdu. Co mě bavilo nejvíc, je sportovní režim. Soustava dává 180 kW, takže to opravdu jelo. I když je baterie vybitá, má to dost síly. Navíc si můžu přímo v menu nastavit, zda energii z rekuperace využívat aktivně nebo si ji nechávat jako rezervu pro jízdu po městě.

 

Co bys vyzdvihl oproti klasickému spalovacímu autu?

Šimon: Určitě úsporu. Díky elektřině byla moje celková spotřeba dlouhodobě pod 5 litrů, a to jsem jezdil i po dálnici. A ta dynamika. Elektromotor zabírá už odspodu, takže to není žádné „táhni, táhni“.

 

Facelift s větší baterií

 

 

Naším cílem je prezentovat elektromobilitu takovou, jaká je. Bez příkras. Takže, co bys vylepšil? Kde vidíš rezervy?

Šimon: Cupra by mohla přidat tepelné čerpadlo, v zimě dojezd na elektřinu trochu klesá. Čerpadlo by pomohlo. Anebo bych si vybral Leon v novější verzi. Ta má krom faceliftu větší baterii s dojezdem až 100 km a rychlejší dobíjení.

 

Zaujala vás CUPRA Leon SP VZ e-Hybrid a chcete si ji vyzkoušet na vlastní kůži? Podívejte se na aktuální nabídku vozů a rezervujte si testovací jízdu.

 

Zobrazit nabídku

 

Šimon Vopelka

Ambasador elektromobility Louda Auto pro značky SEAT a CUPRA

Vozy v nabídce

  • Leon SP VZ e-HYBRID 245k DSG 180 kW Ušetříte 282 000 Kč

    CUPRA Leon SP VZ e-HYBRID 245k DSG 180 kW

    Nájezd
    5 200 km
    Palivo
    hybrid
    Motor
    e-HYBRID 245k DSG
    Převodovka
    automatická
    Naše cena
    1 115 900 Kč
    Obj. kód: OM61000380
  • Leon 5D 2,0 TSI 300k DSG 221 kW Ušetříte 459 300 Kč

    CUPRA Leon 5D 2,0 TSI 300k DSG 221 kW

    Nájezd
    8 700 km
    Palivo
    benzín
    Motor
    2.0 TSI 300k DSG
    Převodovka
    automatická
    Naše cena
    949 000 Kč
    Obj. kód: O919V04287
  • Leon SP VZ 2.0 TSI 4WD 228 kW Ušetříte 302 000 Kč

    CUPRA Leon SP VZ 2.0 TSI 4WD 228 kW

    Nájezd
    3 300 km
    Palivo
    benzín
    Motor
    2.0 TSI 4WD
    Převodovka
    automatická
    Naše cena
    1 119 000 Kč
    Obj. kód: OM61000398
  • Leon 1.5 eTSI 150k   110 kW Ušetříte 210 000 Kč

    CUPRA Leon 1.5 eTSI 150k 110 kW

    Nájezd
    9 400 km
    Palivo
    benzín
    Motor
    1.5 eTSI
    Převodovka
    automatická
    Naše cena
    839 900 Kč
    Obj. kód: OM61000323
  • LEON SP 1.5 e-TSI 110 kW automat, DPH Prodloužená záruka

    CUPRA LEON SP 1.5 e-TSI 110 kW automat, DPH

    Nájezd
    8 937 km
    Palivo
    hybridní
    Motor
    e-HYBRID 245k DSG
    Převodovka
    automatická
    Naše cena
    999 990 Kč
    Obj. kód: OV190V05500
NAŠE POBOČKY
 Moje poloha
Načítání mapy se nezdařilo
Loading...
Offline