3 měsíce s hybridem CUPRA Leon bez příkras
„V týdnu jsem jezdil defacto zadarmo.” – říká na úvod našeho setkání za účelem rozhovoru Šimon Vopelka, prodejce vozů SEAT, CUPRA a zároveň také ambasador elektromobility za Louda Auto. Šimon měl tři měsíce možnost jezdit s CUPRA Leon SP VZ e-Hybrid a nás zajímalo, jak se mu s autem žilo. V běžném pracovním týdnu i o víkendech.
Šimone, proč sis vybral zrovna plug-in hybridní CUPRU Leon?
Šimon: Jezdím víc než 1600 kilometrů měsíčně. V reálu to znamená každodenní krátké jízdy po městě a delší pracovní jízdy mezi městy nebo víkendové výlety. Potřeboval jsem auto, které mi během týdne umožní jezdit skoro zadarmo na elektřinu, ale zvládne i dálnici bez stresu z dojezdu. Cupra Leon to splnila úplně přesně.
Pojďme pod poklici. Jak to vypadalo během běžného týdne?
Šimon: Do práce nebo do fitka jsem jezdil čistě na elektřinu s dojezdem 35–40 kilometrů. Udávaných 50 km se dá dosáhnout spíš v létě.
Nabíjel jsem v práci. Z 0 na 100 % za cca 3,5 hodiny. Přes týden jsem prakticky netankoval.
![]() |
Víte, že existuje hned několik typů nabíječek? Podrobný přehled dle výkonu a průměrných cen za dobíjení najdete na naší podstránce o elektromobilitě. |
Reálná spotřeba a výhody oproti spalováku
Co spotřeba během těch dálek, víkendových výletů a podobně?
Šimon: Na okreskách se spotřeba držela pod 3 litry, na dálnici to bylo okolo 5–6 litrů i přes svižnou jízdu. Co mě bavilo nejvíc, je sportovní režim. Soustava dává 180 kW, takže to opravdu jelo. I když je baterie vybitá, má to dost síly. Navíc si můžu přímo v menu nastavit, zda energii z rekuperace využívat aktivně nebo si ji nechávat jako rezervu pro jízdu po městě.
Co bys vyzdvihl oproti klasickému spalovacímu autu?
Šimon: Určitě úsporu. Díky elektřině byla moje celková spotřeba dlouhodobě pod 5 litrů, a to jsem jezdil i po dálnici. A ta dynamika. Elektromotor zabírá už odspodu, takže to není žádné „táhni, táhni“.
Facelift s větší baterií
Naším cílem je prezentovat elektromobilitu takovou, jaká je. Bez příkras. Takže, co bys vylepšil? Kde vidíš rezervy?
Šimon: Cupra by mohla přidat tepelné čerpadlo, v zimě dojezd na elektřinu trochu klesá. Čerpadlo by pomohlo. Anebo bych si vybral Leon v novější verzi. Ta má krom faceliftu větší baterii s dojezdem až 100 km a rychlejší dobíjení.
Zaujala vás CUPRA Leon SP VZ e-Hybrid a chcete si ji vyzkoušet na vlastní kůži? Podívejte se na aktuální nabídku vozů a rezervujte si testovací jízdu.
![]() |
Šimon Vopelka Ambasador elektromobility Louda Auto pro značky SEAT a CUPRA |